Vestland blir første fylke til å signere fritidserklæring

Vi er einige om og vil jobbe saman for at alle barn og unge skal kunne delta jamleg i minst éin organisert fritidsaktivitet i lag med andre.

Lita jente med raude regnkle og grøn paraply.
FRIVILLIGERKLÆRINGA VESTLAND: Til saman 13 aktørar i Vestland signerer og stiller seg bak Fritidserklæringa Vestland. Med det forpliktar dei seg til å jobbe saman for å sikre at barn og unge skal kunne delta i minst ein organisert fritidsaktivitet saman med andre. (Illustrasjonsfoto)

Vestland fylkeskommune og tolv andre offentlege og frivillige organisasjonar i fylket signerer Fritidserklæringa Vestland under frivilligkonferansen i Bergen laurdag 28. september.

Fritidserklæringa byggjer på barnekonvensjonen til FN, artikkel 31, som seier at barn har rett til kvile, fritid og leik, og til å ta del i kunst og kulturliv.

Kulturministeren deltek på signeringa

Kultur- og likestillingsminister Lubna Jaffery kjem til Bergen denne dagen for å delta på frivilligkonferansen, og vere vitne til at Vestland blir det første fylket i landet med ei fritidserklæring. Fylkesvaraordførar Stian Davies signerer på vegner av Vestland fylkeskommune. I tillegg signerer desse på erklæringa:

• KS Vestland
  • Statsforvaltaren i Vestland
  • Vestland ungdomsutval
  • Vestland Musikkråd
  • Vestland Idrettskrets
  • Forum for Natur og Friluftsliv Hordaland
  • Forum for Natur og Friluftsliv Sogn og Fjordane
  • Vestland Innvandrerråd
  • Vaksenopplæringsforbundet Vestland
  • Vestland Frivilligsentralar
  • Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon (FFO) Vestland
  • Samarbeidsforumet av funksjonshemmedes organisasjoner (SAFO) Sørvest og Nordvest

Frivilligkonferansen 28. september

Fritidserklæringa Vestland blir altså signert ved opninga av årets frivilligkonferanse. Konferansen tek føre seg korleis vi kan jobbe i lag for at alle barn og unge får delta i fritidsaktivitetar og korleis vi kan auke det frivillige engasjementet i alle aldersgrupper.

Yousef Hadaoui, kjent frå blant anna Svart humor, Satiriks og andre NRK-program er konferansier for dagen. Konferansen blir sendt direkte i nett-tv.

Program for konferansen og lenke til sendinga.

Nasjonal oppmoding

Regjeringa signerte den nasjonale fritidserklæringa først i 2016 og på ny i 2022. Erklæringa slår fast at alle barn og ungdomar skal ha høve til å delta i fritidsaktivitetar, og at dei skal bli involverte i og ha medverknad over leik og fritidsaktivitetar. Regjeringa har vidare oppmoda både kommunar og fylke til å lage eigne fritidserklæringar.

Enkelte kommunar har fått dette på plass, men Vestland blir det første fylket til å signere ei regional erklæring, der aktørar i heile fylket forpliktar seg til å arbeide for at alle barn og unge skal få delta i organiserte fritidsaktivitetar.

Ei slik fritidserklæring kan vere ein god reiskap for å sette barns deltaking i fritidsaktivitetar på dagsorden i dei ulike organisasjonane som deltek og signerer. Arbeidet med fritidserklæring gir også eit godt høve til å samle viktige samfunnsaktørar for å jobbe saman om dette viktige temaet.

Les meir om fritidserklæringa Vestland.