Bruen skal betre situasjonen for fotgjengare og syklistar, sikre trafikktryggleik ved krysningspunkt av veg og bybane. Prosjektet skal sørge for universell utforma fortau/gangfelt og velje miljøvennlege materialer.
Framdrift for prosjektet
Vestland fylkeskommune og entreprenør Consto har no starta produksjon av Paradis G/S-bru.
![Foto: CSUB](/globalassets/fylkesveg/vegprosjekt/infrastruktur-paradis/paradis-bru/pxl_20240208_070513633.jpg/LargeImage)
![Foto: CSUB](/globalassets/fylkesveg/vegprosjekt/infrastruktur-paradis/paradis-bru/pxl_20240212_141541757.jpg/LargeImage)
Sjå fleire bilete av produksjonen bak nye Paradis bru
Alle produksjonsfoto: CSUB
![Slik blir brua sjåande ut når ho er montert på plass. Illustrasjonsfoto: Vestland fylkeskommune](/globalassets/fylkesveg/vegprosjekt/infrastruktur-paradis/paradis-bru/20240228_street-impressie-1.jpg/LargeImage)
![Slik blir brua sjåande ut når ho er montert på plass. Illustrasjonsfoto: Vestland fylkeskommune](/globalassets/fylkesveg/vegprosjekt/infrastruktur-paradis/paradis-bru/20240228_street-impressie-2.jpg/LargeImage)
![](/globalassets/fylkesveg/vegprosjekt/infrastruktur-paradis/paradis-bru/paradis-bru1.jpg/LargeImage)
![](/globalassets/fylkesveg/vegprosjekt/infrastruktur-paradis/paradis-bru/paradis-bru2.jpg/LargeImage)
![](/globalassets/fylkesveg/vegprosjekt/infrastruktur-paradis/paradis-bru/paradis-bru3.jpg/LargeImage)
![](/globalassets/fylkesveg/vegprosjekt/infrastruktur-paradis/paradis-bru/paradis-bru4.jpg/LargeImage)
![](/globalassets/fylkesveg/vegprosjekt/infrastruktur-paradis/paradis-bru/paradis-bru5.jpg/LargeImage)
![](/globalassets/fylkesveg/vegprosjekt/infrastruktur-paradis/paradis-bru/2024.02.21_02.jpg/LargeImage)
![](/globalassets/fylkesveg/vegprosjekt/infrastruktur-paradis/paradis-bru/2024.02.21_01.jpg/LargeImage)
![](/globalassets/fylkesveg/vegprosjekt/infrastruktur-paradis/paradis-bru/2024.02.21_05.jpg/LargeImage)
![](/globalassets/fylkesveg/vegprosjekt/infrastruktur-paradis/paradis-bru/pxl_20240212_141650299.jpg/LargeImage)
![](/globalassets/fylkesveg/vegprosjekt/infrastruktur-paradis/paradis-bru/pxl_20240212_141701272.jpg/LargeImage)
![](/globalassets/fylkesveg/vegprosjekt/infrastruktur-paradis/paradis-bru/pxl_20240212_141703886.jpg/LargeImage)
![](/globalassets/fylkesveg/vegprosjekt/infrastruktur-paradis/paradis-bru/pxl_20240212_095846710.jpg/LargeImage)
![](/globalassets/fylkesveg/vegprosjekt/infrastruktur-paradis/paradis-bru/pxl_20240212_095832326.jpg/LargeImage)
Det er i første omgang bestilling av materiale til produksjonen, og bygging av produksjonsformer. Produksjonen er godt i gang hos produsenten Csub, på fabrikken deira i Arendal.
VLFK og Consto tek sikte på at brua no kan opnast til sommaren 2024. Nærare dato for transport og installasjon, og opning, vil vi komme tilbake til.
![Illustrasjon av nye paradis bru](/globalassets/foto/fylkesveg/iso2-m_farger-20231019_mlogo.jpg/LargeImage)
Brua blir produsert på fabrikk, før heile brua blir transportert til Paradis og løfta på plass. Alle detaljar rundt dette er ikkje endeleg avklart.
Brua er 7 meter brei, og 42 meter lang.
Anna fakta om brua
- Mikroplast: Det er ikkje fare for mikroplast frå brua. Brua skal ikkje gå i opplysning. Glass- og karbonfiber er mykje brukt i båt/skip og i offshorebransjen, og alt viser til at dette har godt holdbarheit. Til dømes er ei samanlikning at det vil komme meir mikroplast av sykkeldekka som syklar på brua, en av sjølve brua.
- Miljøavtrykk: Vi har ikkje rekna på miljøavtrykk for brua spesifikt, men erfaring frå tilsvarande prosjekt viser at kompositt-konstruksjonar er det mest miljøvenlege alternativet, samanlikna med betong og stål.
- Design: Da konseptet blei utarbeida, under Statens vegvesen, var fokuset byggbarheit. Utforminga gjer det enklare å bygge brua, og mogleggjer å transportere brua i en hel del frå fabrikk, noko som er arbeidsbesparande.
Motsetnaden hadde vore å montere brua på Paradis, noko som ville ha medført meir stenging av vegen. Fagverksbruer som dette, som en tradisjonelt ser på jernbane, har generelt lik utforming.